ALO 170 neye bakıyor?
Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170” haftanın 7 günü, günün 24 saati telefonla hizmetinizdedir. İletişim merkezimiz Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu’nun tüm hizmetleri hakkında bilgi ve çözümler sunmaktadır.
170 nelere bakıyor?
İletişim Merkezimiz, çalışma hayatı ve sosyal güvenliğe ilişkin her türlü soru, öneri, eleştiri, ipucu, şikâyet, başvuru ve taleplerinizi kabul etmektedir.
170 şikayet edince ne olur?
İş Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlardan gelen raporlara dayanarak denetlenir. Denetleme sonucunda müfettişler cezai yaptırımlar uygular. İşverenler, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak İş Güvenliği Kanunu’na uymakla yasal olarak yükümlüdür.
İşçi şikayetleri nereye yapılır?
Sosyal Sigorta KurumuÇalışma ve Sosyal Sigorta İletişim Merkezi “ALO 170” Bu hizmeti kullanabilmeniz için aşağıdaki kimlik doğrulama yöntemlerinden size uygun olanı kullanarak sisteme giriş yapmanız gerekmektedir.
Alo 170’de hangi sorular sorulur?
Şirket tarafından ödenmeyen düzenli ücretler ve fazla mesai ücretleri ile ilgili şikayetler ALO 170 aracılığıyla alınır. İstenen bilgiler işin adı, işin tam adresi ve işin başlangıç ve bitiş tarihleridir. Beyan edilmeyen istihdamla ilgili şikayetler ALO 170 aracılığıyla iletilebilir.
Alo 172 nerenin numarası?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Gürültü ihbar hattıTAEK ihbar hattı172Trafik ihbar hattıKartlı telefon arızası122Elektrik kesintisi ihbar hattıScout Blood Bilgi Merkezi
İşyeri paramı vermiyor nereye şikayet edebilirim?
Başvurular/şikayetler yazılı olarak, yani dilekçe ile çalışanın işyerinin bağlı olduğu il/merkez sosyal güvenlik müdürlüğüne yapılmalıdır. Sözlü başvurular dikkate alınmayacaktır. Şikayet şahsen yapılabilir veya taahhütlü posta yoluyla gönderilebilir.
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
170 İhbarcının kimliği açıklanacak mı? İhbar eden kişinin kimliği kolluk kuvvetleri tarafından korunacak ve asla üçüncü taraflara açıklanmayacaktır.
170 neden arar?
İş hukuku ile ilgili soruları yanıtlar. Bu konularda bilgi almak isteyen vatandaşlar 170’i arayabilir. Bu hat haftanın 7 günü, günde 24 saat hizmet vermektedir.
Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?
Şikayetlere en geç 30 gün içinde cevap verilecektir.
Cimer’e şikayet edince ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e yapılan şikayet başvuruları ilgili kamu kuruluşuna iletilir ve bu kuruluş tarafından incelenir. Başvuru sahibine başvurunun sonucu bildirilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde işleme alınır.
1999 öncesi çalıştığımı nasıl ispat edebilirim?
9 Eylül 1999’dan önce çalıştığımı nasıl kanıtlayabilirim? Sigortayla ilgili istihdam için yasal bir talepte bulunmalı ve istihdam sürenizin kanıtını sağlamalısınız. Böyle bir durumda, tanıklar ve belgeler gibi kayıtlar iddianızı kanıtlayacaktır.
Çalışanların yasal hakları nelerdir?
İş Kanunu’na göre çalışanın yasal hakları şunlardır: Ücret hakkı, İşyerinde sağlık ve güvenlik talep etme hakkı, Eşit muamele hakkı, Dinlenme molası hakkı, Fazla mesai ücreti hakkı, Temel değişiklikleri kabul etmeme hakkı, Belirli günlerde tatil hakkı. Çalışanın sigorta primleri tam olarak ödenir. Teminat hakkı,Daha fazla makale…•20 Ağustos 2024
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
184 şikayet edince ne olur?
Raporu alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek raporu yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
170 İhbarcının kimliği açıklanacak mı? İhbar eden kişinin kimliği kolluk kuvvetleri tarafından korunacak ve asla üçüncü taraflara açıklanmayacaktır.
Sigortasız işçi çalıştıranı nereye şikayet edebilirim?
Sigortasız işçi çalıştırıldığı tespit edilen durumlarda SGK İl Müdürlüğü’ne veya SGK Genel Müdürlüğü’ne dilekçe verilerek şikâyette bulunulabilir. Ancak Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170 üzerinden bildirim yapılması halinde SGK tarafından yasal işlem başlatılır.
170’den iş başvurusu nasıl yapılır?
İŞKUR İnternet Şubesi Alo 170 iletişim hattından. En yakın İŞKUR birimine şahsen başvuruda bulunarak.
İşyeri paramı vermiyor nereye şikayet edebilirim?
Başvurular/şikayetler yazılı olarak, yani dilekçe ile çalışanın işyerinin bağlı olduğu il/merkez sosyal güvenlik müdürlüğüne yapılmalıdır. Sözlü başvurular dikkate alınmayacaktır. Şikayet şahsen yapılabilir veya taahhütlü posta yoluyla gönderilebilir.